Friday, September 12, 2008

Nothing but Nostalgia

不知怎麼的,腦中忽然響起We Are the Reason這首歌,老了?還是迴光返照?開始想起在S.H.的點滴,然後開始找歌詞、找影片,唉唷~

We are the reason是聖歌比賽時唱的歌,好好聽喔~後來歌詞被人借走竟然沒還我,太可惡了!


We Are the Reason 祂為了我們

As little children, we’d dream of Christmas morn
當我小時候,我常夢見聖誕夜

Of all the gifts and toys, we knew we'd find
有那麼多禮物為我預備

But we never realized, a baby born one blessed night
但那時我卻不知有一嬰孩為我降生

Gave us the greatest gift of our lives
給我生命最大的禮物

We were the reason that He gave His life
祂為了我們獻出祂一生

We were the reason that He suffered and died
祂為了我們甘心痛苦受死

To a world that was lost He gave all He could give
為這失落世界,祂給予祂所有

to show us the reason to live
並給我們生命意義

As the years went by we learned more about gifts
隨著逝去的歲月我漸明白

The giving of ourselves and what that means
真正的禮物是為愛犧牲

On a dark and cloudy day a man hung crying in the rain
在那陰暗的一天 有一人懸掛十架上

All because of love, all because of love
是為了愛 是為了愛

We were the reason that He gave His life
祂為了我們獻出祂一生

We were the reason that He suffered and died
祂為了我們甘心痛苦受死

To a world that was lost He gave all He could give
為這失落世界,祂給予祂所有

to show us the reason to live
並給我們生命意義

I've finally found the reason for living
我終於找到生命的意義

It's in giving every part of my heart to Him
是將我整個心靈完全交給祂

In all that I do every word that I say
在每天我所說、每天我所作

I'll be giving my all just for Him, for Him
所有一切全是為了祂

We are the reason that He gave His life
祂為了我們獻出祂一生

We are the reason that He suffered and died
祂為了我們甘心痛苦受死

To a world that was lost He gave all He could give
為這失落世界,祂給予祂所有

to show us the reason to live
並給我們生命意義

另外還有一首,蒲公英,也很好聽,歌詞不太記得,也懶得找了,現在全心全意陶醉在We are the reason裡了,哈。

3 comments:

  1. 真的有唱這首嗎?
    又好像很熟。。。看來。。我比妳更老囉

    ReplyDelete
  2. 你真的是老人了耶,哈~
    有唱啦,只是唱的版本不太一樣

    ReplyDelete
  3. 走在大安森林公園的競走道時,忽然想起另一首聖歌比賽時唱的歌(應該不是我們班唱的吧?)只是歌詞實在太複雜,怎麼都想不清楚

    祂平息怒海,止息洶湧潮水
    祂點亮星星,閃耀幽暗天際
    祂看顧保守,漫漫長夜孤寂
    祂仍必垂聽,無忌童言禱祈
    聖賢或罪人,祂都願意相信
    雖我們生活時常令祂傷心
    祂還是說寬恕你。

    ReplyDelete